wtorek, 24 czerwca 2014

Wspólne dzierganie i czytanie cz.6

Dziś środa - kolejne nasze spotkanie z książką i robótką.


Na drutach mam aktualnie dwie robótki - mój sweterek z mieszanki bawełny i akrylu Jeans - mam już tył i pół przodu. I zaczęłam nową chustę - z mieszanki pół na pół wełny i akrylu, chusta jest robiona według mojego pomysłu, zobaczymy co z tego wyjdzie.

"Kaznodzieję" skończyłam czytać, bardzo mi się podobała ta książka, ale mam chwilowo dość kryminałów. Muszę odpocząć od przestępców i ich pokręconej psychiki, a w "Kaznodzieji" była ta psychika nieźle pokręcona i to, moim zdaniem, u kilku osób. Umęczyło mnie to, szczególnie gdy poznałam motyw morderstwa... Straszne... 
Więc tym razem czytam coś innego - "Księżniczka" Andrzeja Pilipiuka. Pilipiuka znam z "Kronik Jakuba Wędrowycza", ale "Księżniczka" to zupełnie coś innego. Bohaterkami są trzy młode dziewczyny, chociaż słowo "młode" w ich przypadku nie jest stosowne - mają sporo lat, ale się nie starzeją. Jest ktoś, kto chce je zabić, jest ktoś, kto je wspiera. Czyta się wyśmienicie! Uwielbiam humor Pilipiuka ale przede wszystkim podziwiam jego inteligencję - przemyca w książkach tyle informacji, jest do tego świetnym obserwatorem społeczeństwa. Bardzo trafnie opisuje zwyczaje i postawy ludzi. Uczta dla ducha! A co najdziwniejsze - to fantastyka! Ja i fantastyka? Nieprawdopodobne.

Pozdrawiam Was serdecznie  i idę zobaczyć, co czytacie!
Asia

11 komentarzy:

  1. Fajny sweter, połączenie ażuru i warkocza. Naprawdę podoba mi się.

    OdpowiedzUsuń
  2. Szybko Ci ten sweter idzie :) A złamaniem się nie martw, ja też lubię mieć coś łatwego i bezmyślnego pod ręką. Książkę sobie zapisuję bo też jestem fanką Pilipiuka. Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wiem jak ten wzór będzie wyglądał na modelce, ale póki co wygląda genialnie!
    A taką chustę już mam w planach :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super robótki się zapowiadają - książki nie czytałam !

    OdpowiedzUsuń
  5. Sweterek coraz bardziej mi się podoba :)
    Mnie "Kaznodzieja", też zszokował na koniec. Domyślałam się kto jest sprawcą, ale motyw faktycznie przerażający.
    Wędrowyczem się zaczytywał swojego czasu mój mąż, ale mi jakoś daleko do tych pozycji, ale skoro piszesz, że Księżniczka ciekawa, to sobie zapiszę na listę "do przeczytania".

    OdpowiedzUsuń
  6. Sliczne te sweterki. Ja trochę obawiam się książek z pokręconą psychiką, bo za bardzo przeżywam i za bardzo biorę sobie wszystko do serca. Ciekawy ten pisarz, ktory przemyca nie tylko swoją historię, ale i wiele dodatkowej wiedzy. Pozdrawiam Beata

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja fantastykę kiedyś ruszyłam, ale przebrnęłam tylko przez kilkadziesiąt stron.... ;) Za to mój M. jest wiernym czytelnikiem i czytał kroniki!
    Widzę, że sweterek rośnie! Bardzo to ciekawie wygląda! Zawsze podziwiam jak ktoś robi coś wg własnego pomysłu :) No i chusty jestem strasznie ciekawa - zapomniałam dopisać pod postem z markerami :(

    OdpowiedzUsuń
  8. fajne kolry w swetrze :)
    fantastyki nie lubię, za to moje chłopaki są fanami na całego :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo lubię Pilipiuka, przeczytałam chyba wszystko co wyszło. Słyszałam, że niedługo ukaże się 4 część Kuzynek, więc już zacieram ręce!

    OdpowiedzUsuń
  10. Robótka zapowiada się pięknie. Dodałam Twój blog do czytnika. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń