środa, 14 września 2022

Miodowy kardigan

 Jeszcze ubiegłej jesieni kupiłam sporo motków włóczki Sky . Lubię ją. Jest miękka, ciepła i lekka, ponieważ ma strukturę nadmuchanego sznureczka. Dzianina z niej zrobiona jest lekka i ciepła. 

Potrzebowałam ciepłego kardiganu z kołnierzem, który zasłaniał by szyję. Gdy znalazłam wzór, zabrałam się szybko do pracy. I równie szybko się zniechęciłam, kardigan bowiem miał wzór strukturalny, który był wzorem dwustronnym, czego nie lubię. Oznacza to dla mnie nieustanne zerkanie na kartkę ze wzorem, a ja przecież robię na drutach oglądając filmy. No tak się nie da!

Dlatego wzór strukturalny zrobiłam tylko w części górnej, potem przeszłam na absolutnie prosty ścieg pończoszniczy.

Pod koniec zaczęłam się niepokoić, że braknie mi włóczki. Chciałam, żeby kardigan był przynajmniej do połowy uda, a tu ostatni motek się kończył. Zaczęłam go przedłużać Kid Silkiem w podobnym kolorze. Zupełnie niepotrzebnie, bo po praniu sweter baaaaaardzo się wyciągnął - przynajmniej o 17 cm!

Tak prezentuje się dobrze już znoszony kardigan (chodzę w nim bardzo często):





Dane techniczne:

włóczka: Sky Drops, 7 motków

druty: 4,5 mm

wzór: Kerrii by Marie Amelie

zdjęcia: Izabela Szwed


Muszę przyznać, że sposób robienia tego swetra bardzo przypadł mi do gustu i chcę zrobić sobie kolejny taki. 


Dziękuję za odwiedziny i pozdrawiam serdecznie!!!


Asia

6 komentarzy:

  1. Świetny sweter, pozostawienie wzoru tylko na karczku wyszło mu na dobre, całość cud - miód:-) Jeśli tak prezentuje się znoszony kardigan to jest to dobra recenzja włóczki. Nigdy z niej nie dziergałam, a bardzo mi się podoba, obawiałam się czy nie jest zbyt delikatna i nie niszczy się szybko. Serdecznie pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło :) Włóczkę mogę śmiało polecić - jest bardzo dobra! Sporo się wyciąga w praniu, ale poza tym świetnie się nosi. Ja chodzę w tym swetrze od grudnia prawie codziennie.

      Usuń
  2. Bardzo ładny Ci wyszedł. Lubię ten kolor. Już wczoraj czytałam post ale miałam problem z zalogowaniem się.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajny sweter, lubię takie , i kolor jesienny, bardzo udana dzianina. Twoje zmiany moim zdaniem wyszły na plus, dałaś projektowi indywidualnego rysu. Ze sky nie dziergalam jeszcze, póki co testowałam tylko dropsowe tasiemkowe air, ale dobrze wiedzieć że rośnie na długość ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam takie swetry! Kolor jak i wzór super.,bardzo mi się podoba...i fantastycznie że się wyciągnął. Im dłuższy tym lepszy! Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Cud - miód! jak napisała Maria. I się nosi cudnie! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń