czwartek, 11 lutego 2021

Dwa swetry szydełkowe

 Za oknem zima na całego! Siedzę opatulona ciepłym swetrem, którego nie pokazywałam jeszcze na blogu. Powstał bardzo szybko, że tak powiem - na potrzebę chwili. W listopadzie zrobiło się nagle zimno. W mieszkaniu mamy ciepło, ale siedząc cały dzień przy komputerze, mając na sobie bluzeczkę z krótkim rękawkiem, po jakimś czasie robiło mi się chłodno. Potrzeba było czegoś, czym można się na szybko przyrzucić, a potem - równie szybko to coś zdjąć.

Przeszukałam pudła z włóczkami i znalazłam śliczną alpakę bucle Drops. Miałam jej mało - jakieś 300 g. Wiedziałam, że jeśli zdecyduję się na druty, to sweter będę miała gotowy na wiosnę... Trzeba było czegoś szybszego. I tak znalazłam The Habitat Cardigan - śliczny kardigan robiony szydełkiem i to nie byle jakim - tylko 6,5 mm! Postanowiłam zrobić go najprostszym sposobem - czyli słupkami. I oto stał się, po dwóch dniach pracy!





To zwykły prostokąt, któremu dorobiono plisy.

Dane techniczne:
szydełko: 6,5 mm
włóczka: alpaka boucle Drops, podwójna nitka
zużycie: 6 motków.

Zachęcona sukcesem od razu przystąpiłam do realizacji kolejnego projektu. Tym razem robiłam dokładnie tak, jak jest we wzorze:








Dane techniczne podobne jak powyżej, przy czym włóczka kupiona dawno temu w sklepie stacjonarnym, grubsza, na druty 5 mm, mieszanka pół na pół wełna i akryl, produkcji Madame Tricote.

Oba swetry lubię, zarzucam w chłodne dni. Do chodzenia nie bardzo się nadają, ale przy pracy zdalnej są akurat.

Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za odwiedziny!

Asia










4 komentarze:

  1. Bardzo udane swetry. Ja też lubię taki fason.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow, ale super sweterki i jakie twarzowe. Asiu, mega !!!!
    Uściski

    OdpowiedzUsuń
  3. Super. Mój pomarańczowy robiony na drutach jest w podobnej konstrukcji i bardzo go lubię. Tez wykorzystałam włoczki kupione kiedyś tam....
    Pierwsza wersja z różnych pomieszanych włóczek była bez rękawów, skończyła jako Toffikowi kocyk podróżny 😁 bardzo sobie go upodobał a ja odmówić mu nie mogłam dlatego zrobiłam drugi z rękawami.😜

    OdpowiedzUsuń