piątek, 2 marca 2018

Zima

Zima daje się nam we znaki. Mróz nie ustępuje, uszy marzną. Dlatego podjęłam szybką decyzję - robię podwójne czapki! Jedną dla córci, drugą dla mnie.
Tak się zapowiadała czapka córki:


A tak wygląda gotowa:


Czapka powstała z włóczek Phildar - wewnętrzna warstwa to akryl, zewnętrzna to mieszanka akrylu i moheru. Banderolki wyrzuciłam, więc nie mogę podać dokładnych nazw. Miała zbyt gruby brzeg, więc wciągnęłam elastyczną cienką gumkę. I czapka się sprawdza - dobrze trzyma się na głowie, nie zjeżdża na oczy, nie odsłania uszu, jest nieprzewiewna. Córka chodzi w niej codziennie.

W przypływie radości, że tak dobrze mi poszło, zrobiłam drugą - dla siebie:


Warstwa wewnętrzna to zalegający od kilku lat merynos - mięciutki :) A zewnętrzna to Alize Angora Gold Star - okropnie rozciągliwa i żyjąca własnym życiem. Dobrze, że ujarzmiłam ją tym merynosem. Niestety, czapka pójdzie do poprawki - jest za płytka, przez co podjeżdża do góry i odsłania uszy... Ech... A ja biegam na tym mrozie w starej jak świat czapce...

Za to na pocieszenie przyszedł mi kosz włóczek skarpetkowych:


I skarpetki już się dzieją:


Dziękuję za odwiedziny! Trzymajcie się ciepło w te mrozy!

Asia





12 komentarzy:

  1. Super czapki. Zauważyłam, że mądre dziewiarki, do których i Ciebie zaliczam super sobie radzą z włóczkami do "ujarzmienia". Muszę i ja zacząć tak zadziałać. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Niestety, są takie włóczki, które trzeba jakoś ujarzmić. Ta z cekinami jest na tyle ładna, że nie potrafiłam odmówić sobie zrobienia czapki z niej :)

      Usuń
  2. Ładne:) Jeszcze podwójnych nie robiłam:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez do tej pory nie robiłam podwójnych czapek. I muszę powiedzieć, że to chyba najlepszy rodzaj czapki na mroźne lub wietrzne dni - jest naprawdę ciepła!

      Usuń
  3. Świetne czapeczki ,,,.ta różowa z błyszcząca iskierką rewelacyjna.
    Bardzo ładny kolorek i wzór.
    Uściki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bernadko - dziękuję! Mnie też ta cekinkowa urzekła :)

      Usuń
  4. Wspaniałe rzeczy u Ciebie się dzieją. :) W tym roku zrobiłam pierwszą moją podwójną czapkę, jestem z niej bardzo zadowolona.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja podpatrzyłam taką czapkę na jednym z naszych spotkań robótkowych :)

      Usuń
  5. Śliczne czapy:-) Ja jeszcze nie robiłam podwójnych, ale to fajny pomysł jest:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu - to rewelacyjny pomysł! Bałam się, że nie będę umiała takiej zrobić itd a tu proszę - bardzo prosto i dosyć szybko :)

      Usuń
  6. Asiu, fajne te Twoje czapki! Pomysł świetny, jeszcze podwójnej nie robiłam, ale muszę spróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super artykuł. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń