środa, 20 stycznia 2021

Wełniany sweter Three Brides

Do projektu swetra według Justyny Lorkowskiej o nazwie Three Brides przymierzałam się od dawna. Pierwsze podejście okazało się zupełnie nieudane - sweter wyszedł olbrzymi, jak na kogoś dwa razy większego niż ja. Początki były całkiem obiecujące:


Ten powyższy sweter robiłam z włóczki Jeans Yarn Art - mieszanki bawełny i akrylu.
Zniechęcona porzuciłam robótkę. Ale po pół roku udało mi się "odniechęcić" i zrobiłam go! Z innej włóczki - wełnianej, wpisującej się kolorystycznie w moją nową szafę:



Zmieniłam wzór warkoczy - ten oryginalny denerwował mnie, bo był dwustronny i robiąc go wciąż się myliłam.


Bardzo podoba mi się kształt ramion oraz rękaw z obniżoną linią:


Dane techniczne:
Wzór: Three Brides by Justyna Lorkowska
Włóczka: Cashmira Alize
Druty: 3,5 mm (można było robić na 4 mm - włóczka jest wbrew pozorom dosyć gruba).
Zużycie: 4 motki, każdy po 300 m.

Sweter lubię - jest ciepły, ma dosyć fajny fason, ale chyba wolę teraz swetry luźniejsze w talii.
W każdym razie na drutach teraz taki mam :)

Dziękuję za odwiedziny i życzę miłego dnia!

Asia


 






 






13 komentarzy:

  1. Warkocz na gotowym sweterku nawet bardziej mi się podoba, niż ten , który sprułaś. Ciekawa linia ramion- jak to leży na "żywym ludziu"? Cashmira to tylko z nazwy czy faktycznie jest w niej kaszmir?
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też wolę te "swoje" warkocze - miło mi, że również Ci się podoba :) Postaram się pokazać, jak sweterek leży na mnie - w weekend zrobię zdjęcia. Włóczka nie ma w sobie kaszmiru, przypuszczam, że to merino, bo jest miękkie i sprężyste.

      Usuń
  2. Pamiętam Twoje zmagania z tym swetrem.
    Fajnie, ze zrobiłaś go z innej włoczki bardzo fajnie wyszedł i kolor klasyczny na długie lata modny.
    Tylko dlaczego na plaskacza? A gdzie Ty w tym sweterku? Asia plisss🙏 Zakładaj na siebie i pokazuj tu się zaraz.😜

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Dobrze dobrze -zrobię zdjęcia na sobie. Robię na płasko, bo syn, który zawsze robi mi zdjęcia, siedzi on-line do 16.00 a potem jest już za ciemno. Ale zrobimy w weekend :)

      Usuń
  3. Fajny sweter, podobają mi się wprowadzone przez Ciebie zmiany, stójka, warkocze i paseczki super. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Sweter ładny ale linia rękawa nie dla mnie, jest niepraktyczna. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu - ta linia w noszeniu nie różni się niczym od zwykłego swetra, zapewniam. Żadnej różnicy! Tylko na płasko wygląda inaczej.

      Usuń
  5. Ja mogę tylko podziwiać :)
    Ale mam pytanie: był za duży i co? Sprułaś nadmiar czy ogólnie zaczęłaś robić od nowa czy jakiś sposób jest na zwężenie go czy zmniejszenie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie dało się zwęzić, od samej góry już był za duży. Powinnam go spruć, ale zostawiłam jak jest i schowałam do szafy. Czasem tak zostawiam, żeby potem móc policzyć dokładnie, ile oczek potrzebuję na start.

      Usuń
  6. Fajny sweter, dobrze że powstał 😉

    OdpowiedzUsuń