poniedziałek, 29 maja 2023

Zielona szydełkowa bluzeczka

 Bluzeczkę tą zrobiłam kilka lat temu, ale jakoś tak się złożyło, że nie pokazywałam jej tu. Korzystając z tego, że miałam ją wczoraj na sobie, postanowiłam zrobić szybkie zdjęcie i pokazać ją:






Dane techniczne:

Włóczka: merceryzowana bawełna 100 % Phildar Cotton 2, 8 motków, czyli jakieś 1416 m

szydełko: 3 mm,

wzór: pomysł własny,

Zdjęcie: Tomek.


Bardzo lubię tą bluzeczkę. Zrobiłam ją z myślą noszenia pod żakiety, ale rozważam dorobienie krótkich rękawków, tym bardziej, że mam jeszcze 2 motki. Zauważyłam, że dzianiny robione szydełkiem nie rozciągają się, nie tracą formy, nie robią się z nich "szmatki" po długim noszeniu. A tak mam z bluzkami robionymi na drutach - zazwyczaj rozciąga mi się dół i bluzka zwisa falując, czego nie lubię (nawet, jak zastosuję mniejszy rozmiar drutów). Ale są wyroby, do których właśnie druty są idealne. Ja lubię te zmiany - raz druty, raz szydełko :)

Dla mamy zrobiłam na Dzień Matki szydełkową chustę wzorem "Virus". Mamie bardzo się spodobała moja, którą pokazywałam tu - chciała identyczną. Chusta wyszła bardzo podobna, ale nie identyczna - musiałam dobrać odpowiednio kolory, gdyż sklep, w którym kupowałam poprzedni motek, nie istnieje już, i komponowałam własny motek w innym sklepie. Zdjęcia robiłam tuż przed wyjazdem do mamy:




Dane techniczne:

Włóczka: Kokonek 4-nitkowy, bawełna-akryl, 1000 m, własny wybór kolorów;

szydełko: 3,5 mm;


Chusta wyszła bardzo duża :) Mamie się podoba, a to najważniejsze :)

W sobotę znów pracowałam w ogrodzie. W szklarni już stoją skrzynie na pomidory:


Do altanki wstawiłam kwietnik:




W kąciku wypoczynkowym też posadziłam kwiaty i pomidorki koktajlowe:






Posadziłam też funkie od mojej mamy:



Dziękuję ślicznie za odwiedziny i miłe komentarze!
Życzę miłego poniedziałku!!!!

Asia

9 komentarzy:

  1. Jak u Ciebie zielono:)
    Bluzeczke widziałam kiedyś na żywo - śliczna:) pomysł z rękawkami bardzo dobry, ale bez rękawków też dobrze wygląda.
    Chusta przepiękna!
    I jak dużo ogrodowo się u Ciebie dzieje! Niech wszystko pięknie rośnie i cieszy oczy:-)
    Pozdrawiam Cię serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczna bluzeczka na ślicznej kobiecie <3
    Chusta też zachwyca, uwielbiam takie wielkie chusty :))
    Przepiękną masz szklarnie, jest ogromna i te skrzynie takie świetne, niesamowita wygoda. Naprawdę szczerze podziwiam:)
    Z prawdziwą przyjemnością zostanę u Ciebie na stałe, jeśli można :)))
    Pozdrawiam serdecznie, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och, dziękuję za miłe słowa! Zapraszam serdecznie!

      Usuń
  3. Lubię kolor zielony, więc chusta i bluzeczka tym bardziej mi się podobają :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna ta bluzeczka! Podoba mi się obecna wersja bez rękawów, ale myślę, że jakieś ciekawe zrobisz i na pewno będzie ok :))) Powodzenia za szklarniową uprawą pomidorów!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Pomidory rosną jak szalone, ogórki też :) Wygoda z taką szklarnią :)

      Usuń