poniedziałek, 27 maja 2024

Dzień Matki i ogród

 Od dziecka daję mojej mamie w dniu jej święta własnoręcznie wykonany prezent. Tak było i w tym roku. Mama zobaczyła podczas jednej z wizyt u nas podkładki, które zrobiłam pod kubki z kawą i herbatą. Podkładki zrobiłam dwie, na próbę. Mamie bardzo się spodobały i poprosiła o podobne. Zrobiłam jej cały komplet - dużą podkładkę pod dzbanek z herbatą i sześć podkładek pod kubeczki:




Mamie bardzo spodobał się prezent :) 

Również lubię te podkładki - są chyba wygodniejsze w użytkowaniu niż takie zrobione na szydełku, te drugie mają troszkę nierówną fakturę, co powoduje, że kubek czasem stoi niestabilnie. Tymczasem w tych ten środek ze sklejki stabilizuje to, co na nim stoi.

W ogrodzie zakwitła hortensja pnąca. Długo nie wiedzieliśmy, co to za roślina, ponieważ przez kilka lat miała jedynie liście, nie kwitła. W tym roku, kiedy musimy ją przenieść w inne miejsce, ona pokazała nam całą swoją krasę:



Nad kwiatami unoszą się roje pszczół i dzięki temu słychać nieustanne bzyczenie.

Próbuję zrobić zaszczepki i rozsady tej hortensji - zobaczymy, czy mi się to uda.

Kwitnie też piwonia chińska:




Jak dobrze, że mamy maj! To chyba najpiękniejszy miesiąc w roku!

Wszystkim mamom życzę zdrowia i nieustającej radości!!!

A odwiedzającym - dobrego tygodnia!

Asia

8 komentarzy:

  1. Bardzo ładne podkładki i bardzo pomysłowe oraz oryginalne dzięki temu środkowi ze sklejki. Gratuluję pomysłu. Piękna i dorodna hortensja pnąca. Cudownie kwitnie. Moja po przeniesieniu z Krakowa do Zagórza nieco przemarzła i dopiero odbija.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Jestem ciekawa, jak moja hortensja zniesie przeniesienie - czytałam, że one nie lubią być ruszane i gdy już rosną, to nie powinno się ich przesadzać. Ale skoro Twoja zaaklimatyzowała się w nowym miejscu, to mam nadzieję, że moja również dobrze zniesie taką zmianę. Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
    2. No niestety musiałam obciąć duże gałęzie i dość grube, bo wyschły. Hortensja jakby na nowo zaczyna się ukorzeniać i może zacznie rosnąć. Na kwiaty to nie mam co liczyć przynajmniej ze dwa sezony. Tu w dużym ogrodzie jest zimniej, niż w Krakowie.
      Może Twoja zniesie przenosiny znacznie lepiej.

      Usuń
  2. Piekny i bardzo praktyczny prezent!:)
    W ogrodzie jest pięknie- maj to bardzo kolorowy miesiąc:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda - w maju aż kipi od kolorów, zapachu kwiatów i śpiewu ptaków :)

      Usuń
  3. Śliczny komplecik! na pewno sprawiły wiele radości :) pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  4. Super praktyczny prazent. Mam bardzo podobne podkładki, nie robiłam sama, też dostałam w prezencie i korzystam z nich codziennie:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne i praktyczne podkładki i własnoręcznie wykonane. To jest najpiękniejszy prezent. Jaka piękna hortensja. Pozdrawiam serdecznie!!!

    OdpowiedzUsuń